Między Koźminem Wielkopolskim, a Jarocinem, na ok. 14 km, pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 120 km/h – nawet dwukrotnie szybciej, niż obecnie. Podróże skrócą się z 20 min. do ok. 15 min. Zapewnione będą dogodniejsze połączenia regionalne i międzywojewódzkie, m.in. między Poznaniem, a Krotoszynem oraz Jarocinem, a Miliczem na Dolnym Śląsku. Na zwiększenie możliwości trasy, z której obecnie korzystają pasażerowie oraz przewoźnicy towarowi, zarządca infrastruktury kolejowej przeznaczył ok. 44 mln zł ze środków budżetowych.
Sprawniejsze podróże umożliwi wymiana toru i elementów sieci trakcyjnej. Na stacji Koźmin Wielkopolski będą nowe rozjazdy – ważne elementy infrastruktury, które pozwalają na płynną zmianę toru jazdy pociągów.
- Wzrośnie bezpieczeństwo w ruchu kolejowo-drogowym. Przewidziano modernizację 12 przejazdów kolejowo-drogowych, m.in. w Koźminie Wielkopolskim, Nowej Obrze i Golinie. Na skrzyżowaniach toru z drogami będą m.in. dodatkowe zabezpieczenia. Wyremontowany zostanie m.in. most i wiadukt w Golinie (na ul. Bielawy) - podaje przedstawiciel kolei.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na „Wykonanie prac projektowych i robót budowlanych na linii kolejowej nr 281 Oleśnica – Chojnice na odcinku Koźmin Wlkp. – Jarocin w torze nr 1 od km 78,352 do 92,175” w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 281, 766 na odcinku Oleśnica – Łukanów – Krotoszyn – Jarocin – Września – Gniezno”. Wykonawcą jest konsorcjum firm Alustra S.A. i Compremum S.A.
Zasadnicze prace, po opracowaniu dokumentacji, planowane są od lutego 2023 r. Roboty na jednotorowym odcinku zostaną uzgodnione z przewoźnikami i uwzględnione w rozkładzie jazdy.
Poprzednia
Następna