Artykuł partnera

Fundamenty pozycjonowania stron w 2021 roku – zobacz, jak objąć prowadzenie w Google!

2021-11-26 11:11:00
Marketing internetowy nieustannie się zmienia wymuszając na przedsiębiorcach i profesjonalistach z branży ciągłe trzymanie ręki na pulsie. Często bywa też i tak, że z miesiąca na miesiąc zmieniają się algorytmy i znaczenie poszczególnych czynników wcześniej wpływających na ranking stron. Mimo to zdarzają się również trendy, które przez lata nie tracą na znaczeniu. W poniższym tekście postaramy się przedstawić dwa z nich.

Pozycjonowanie stron tylko z content marketingiem!

 

Dzisiejsze pozycjonowanie stron internetowych to złożona procedura, w której po optymalizacji SEO dla potrzeb robotów indeksujących i ludzi zaczyna się liczyć proponowana przez nas treść. Obecnie Google premiuje długie artykuły, co pokazują badania porównawcze i eksperymenty specjalistów. Najlepsze efekty osiągniemy publikując materiały przekraczające granicę 2000 słów.

 

„Oczywiście oprócz obszerności prezentowanych przez nas materiałów liczy się również ich wartość merytoryczna. Każdy content powinien w pierwszej kolejności wyczerpująco odpowiadać na problemy internauty. Ważne też aby tworzony blog firmowy lub kampanie zewnętrzne promowały autora treści, który pozostaje ekspertem i autorytetem w swojej dyscyplinie (wszystko to liczy się w przypadku algorytmu EAT). Tylko w takich okolicznościach marka będzie w stanie wzbudzić zaufanie potencjalnych klientów.”

 

Źródło: https://afterweb.pl/

 

Pozycja zero jako cel marketingowy Twojej firmy

 

Chociaż zasada mobile first oraz rosnące znaczenie automatyzacji w content marketingu wydają się równie pasjonującymi tematami, drugim wątkiem, jaki poruszymy, będzie kwestia Direct Answer i „pozycji zero”. Poprzez pozycję zero rozumiemy tak zwany zero click search, czyli proces podczas którego po wpisaniu w Google zapytania, dostajemy odpowiedź bezpośrednio na stronie SERP – nie musimy zatem klikać w żadne linki pojawiające się na liście TOP 10. Odpowiedzi giganta z Moutain View przybierają póki co dwie formy – jedna z nich to knowledge graph (w tym wypadku prezentowane informacje pochodzą z bazy Google), druga zaś przybiera kształt znanego wszystkim featured snippet, czyli fragmentu tekstu wyciętego z konkretnej strony internetowej.

 

Wielu specjalistów w branży marketingu SEM uważa, że pozycja zero to przede wszystkim ryzyko spadku odwiedzin na naszej witrynie. Jednocześnie jednak trzeba zaznaczyć, że promuje ona markę jako godną zaufania i dysponującą ekspercką wiedzą, a więc przyczynia się do napływu konwertujących użytkowników. Najważniejsze jednak, aby nasze teksty używane w ramach direct answer zachęcały do odwiedzenia naszego adresu WWW. W AFTERWEB na taki efekt pracują dla Ciebie fachowi copywriterzy. Dzięki ich wysiłkom możesz cieszyć się popularnością i wzrostem sprzedaży!

 

Źródło: Artykuł partnera

Czytaj również