iKrotoszyn.pl reklamy

Bieszczady, Warszawa, Międzyzdroje, Unity Line... czyli praktyki w ZSP 2

2022-06-23 13:06:00
Zdjęcie: ZSP2 Krotoszyn

Zdobywanie cennej wiedzy, podczas praktycznej nauki zawodu w ciekawych miejscach, dla wielu młodych ludzi może okazać się przepustką do spełnienia marzeń w dorosłym życiu zawodowym. Jest też to także okazją do przebycia niezapomnianej przygody.

Tak właśnie jest w przypadku miesięcznych praktyk zawodowych, które oferuje Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 2 w Krotoszynie. Przed nami wakacje, warto więc przypomnieć, jak to było w mijającym roku szkolnym właśnie w Dwójce.

Bieszczady na wyciagnięcie ręki

Już na samym początku trzeba wspomnieć o praktykach, które uczniowie Dwójki odbywają się w Karczmie „Wilcza Jama”, znajdującej się na malowniczym zboczu wzgórza we wsi Smolnik nad Sanem w Bieszczadach. - W tym roku udały się tam trzy uczennice z klasy trzeciej technikum gastronomicznego. Tam przez miesiąc dziewczęta zdobywały zawodowe doświadczenie - mówi Roman Olejnik, dyrektor ZSP 2 w Krotoszynie.

- Karczma specjalizuje się w przyrządzaniu dań z dziczyzny oraz podawaniu specjałów kuchni regionalnej - opowiada Agnieszka Jańczak, uczennica trzeciej klasy. - Pomagałyśmy w kuchni i obsługiwałyśmy gości w sali restauracyjnej. Uczyłyśmy się, jak przygotować chaczapuri, carpaccio z sarny, domowe pasztety czy sosy do dziczyzny. W kuchni powstawały aromatyczne myśliwskie potrawy - relacjonuje praktykantka.

Uczennice zgłębiały kulinarną wiedzę, dzięki uprzejmości właścicieli karczmy. - Na pewno w przyszłości będziemy wykorzystywać umiejętności zdobyte i doskonalone na praktyce. Jesteśmy bardzo zadowolone. Gospodarze, cała rodzina, jak i pracownicy karczmy otoczyli nas życzliwą opieką i stworzyli bardzo przyjazną atmosferę - podkreśla Daria Frąckowiak.

Oczywiście oprócz zajęć był czas wolny, który dziewczęta spędzały aktywnie, wędrując po bieszczadzkich szlakach. - Wspinałyśmy się na Tarnicę, najwyższy szczyt polskich Bieszczadów oraz Bukowe Berdo. Dotarłyśmy na Połoninę Caryńską. Weszłyśmy także na górę Mała Rawka niedaleko wsi Ustrzyki Górne. W Bieszczadach są wspaniałe góry do wspinaczki i piękne widoki na szczyty - opowiada Magdalena Szczurek.

Miesiąc u Karola Okrasy

Kolejnym kierunkiem odbywania praktyk przez uczniów tej szkoły jest stolica naszego kraju. Tam młodzież reprezentująca różne kierunki kształcenia, od wielu lat zdobywa wiedzę w restauracji zaprzyjaźnionego ze szkołą, znakomitego polskiego kuchmistrza Karola Okrasy. - Jako uczniowie z kierunku gastronomicznego odbywaliśmy praktykę w restauracji Platter by Karol Okrasa w Hotelu InterContinental. Informatyków z kolei skierowano do działu informatycznego, a jedna osoba pracowała w dziale hotelowym - mówi Piotr Kaczor, uczeń klasy trzeciej technikum gastronomicznego.

- Oczywiście mieliśmy okazję spotkać się z panem Karolem Okrasą. W kuchni przyglądaliśmy się, jak profesjonaliści przygotowują, dekorują oraz serwują wykwintne i oryginalne potrawy. W tygodniu pracowaliśmy od godz. 10.00 do 18.00. W weekendy mieliśmy czas na zwiedzanie stolicy - relacjonuje Piotr Kaczor.

Praktyki na morzu i nad morzem

Dodatkowo, już tradycyjnie od kilku lat, uczniowie kierunku gastronomicznego oraz hotelarstwa zdobywają doświadczenie w restauracjach na promach Unity Line, w hotelach Amber Baltic i Aurora w Międzyzdrojach, a także w Hotelu Łeba. - Praktyki są okazją, aby nabrać ogłady zawodowej, poznać prawdziwych pasjonatów sztuki kulinarnej, ale także nauczyć się dokładności, samodzielności i kreatywności - mówią zgodnie uczniowie Dwójki.

Jest Tarczyński S.A., a był i Lwów

Na tym nie koniec. Informatycy, ekonomiści czy handlowcy udają się na czterotygodniowe praktyki do przedsiębiorstwa Tarczyński S.A., mieszczącego się w pobliżu Trzebnicy. Oczywiście uczniowie każdego z kierunków kształcenia odbywają praktyki w stosownym do nauki zawodu dziale. - Zdobyte przez nas doświadczenie z pewnością zaprocentuje w przyszłości. Mieliśmy okazję pracować z fachowcami w naszej dziedzinie. Nauczyliśmy się pracować pod presją czasu i co warto dodać - w bardzo miłym zespole - podsumowuje swoje miesięczne praktyki Krystian Figlak, uczeń trzeciej klasy technikum informatycznego.

Poza tym, uczniowie szkoły zdobywają cenną wiedzę praktyczną, także w okolicznych zakładach pracy i instytucjach. - Jeszcze niedawno mogliśmy pochwalić się praktykami w jednym z hoteli we Lwowie. Teraz, z uwagi na wojnę, jest to niemożliwe - dodaje R. Olejnik. A już niebawem szkoła podpisze kolejną umowę współpracy z dużym przedsiębiorstwem w naszym regionie. O tym jednak wkrótce...

Warto też dodać, że ZSP 2 jest najwyżej usytuowanym technikum ze szkół powiatu krotoszyńskiego w  prestiżowym rankingu Perspektyw. - Muszę też podkreślić, że ostatnio wyprzedziliśmy nawet ostrowski ZAP - kończy dyrektor.

Czytaj również

MALINOWY ZAKĄTEK
Polub nas na Facebooku - ikrotoszyn.pl
REKLAMA W DODATKU
SOLARMAT FOTOWOLTAIKA
OSK AS Krotoszyn | Maria i Zenon Maśniakowie | Kursy na prawo jazdy | Kategorie AM, A1, A2, A, B, E/B